Twoje pierwsze kroki z Prodio
minut, tylko tyle potrzebujesz by zaplanowac pierwszą produkcję, zarejestrować wykonanie z hali i przetestować większość funkcji !
1: Dodaj produkt i sprawdź technologie
Wybieramy w lewym menu „Produkty”, a następnie „Dodaj produkt”
Wystarczy, że uzupełnisz nazwę produktu i klikniesz na dole Dodaj.
Najlepiej wpisz faktycznie produkowany przez Ciebie detal – zachęcamy Cię do dodania zdjęcia i innych załączników (np. PDF) , by później zobaczyć jak widzi to pracownik na produkcji.
Dlaczego warto używać technologii wykonania:
- dla produktów z technologią podczas planowania pracy, maszyny same zaciągają się na plan
- można korzystać z automatycznego oznaczania zleceń czekających na poprzednią operację
- dla pracowników osiągnięte wydajności porównują się z tymi zawartymi w technologii
- można korzystać z szacowanego czasu wykonania oraz obłożenia operacji
- można precyzyjnie trafiać z dodatkowymi infomacjami / plikami do konkretnych operacji
Jak dodać technologię do produktu:
1 . W formatce produktu klikamy na Technologia Produktu ( jeśli chcemy edytować już istniejący produkt znajdujemy go na liście produktów, klikając symbol ołówka po prawej stronie ekranu)
2. Dodajemy maszyny/operacje do produktu z opcjonalnymi opisami.
3. Uzupełniamy wg uznania i zapisujemy
FAQ – odpowiedzi na najczęściej pojawiające się pytania:
W produkce brakuje mi parametrów pod moją branżę np. ""temperatury obróbki", czy mogę dodać takie pola do produktu?
Jak to zrobić: wchodzisz w lewym menu w Ustawienia, następnie wybierasz „Dodatkowe pola”. Wybierasz zielony przycisk „Dodaj atrybut” i wpisujesz nazwę pola jakie jest Ci potrzebne (możesz dodać dowolną ilość dodatkowych pól). Nowe pola pojawią się dla wszystkich nowych oraz już dodanych produktów.
Czy mogę sobie zmienić domyślnie używane jednostki, w których jest podawana wydajność?
Mam wiele podobonych produktów do dodania, można to jakoś przyśpieszyć?
Do czego służą grupy produktów i czy muszę mieć je wypełnione?
Czy mogę do produktu podpiąć programy na obrabiarkę numeryczną i rysunki CAD ?
Produkujemy maszyny / formy wtryskowe składające się z wielu elementów - jak je dodać do programu?
1) Jako produkty dodają poszczególne elementy danego urządzenia / formy wtryskowej (często też jako grupę produktów ustawiając nazwę całego urządzenia).
2) W zamówieniu, jako zewnętrzny numer zamówienia podają nazwę całego urządzenia.
3) Nad listą zamówień korzystają z przełącznika „Grupuj po zewnętrznym numerze zamówienia.
Ps.
Aktualnie pracujemy na protym drzewkiem produktowym, które trafi jako bezpłatna opcja do wszystkich aktywnych kont
2: Zaplanuj pracę na hali
Tworzymy pierwsze zamówienie w systemie. Wystarczy że uzupełnisz tylko 4 pola:
- Numer zamówienia Klienta / zaznaczysz że jest to na potrzeby własne.
- Oczekiwany termin realizacji – czyli na kiedy ma być gotowe (a program będzie odliczał dni)
- Produkt, jaki ma być wykonany (wybierasz z listy lub tworzysz nowy wpisując nazwę i Enter)
- Ile sztuk produktu jaka ma być wykonana.
- Klikasz Zapisz zamówienie.
Na liście zamówień odnajdujemy dodane zamówienie i na zębatce po prawej stronie wybieramy „Zaplanuj”
Następnie wybierz maszyny/operacje na jakich ma być wyprodukowany dany produkt – możesz też dla testu dodać jakieś uwagi, np. żeby szczególnie zwrócić uwagę na kontrolę jakości na jakiejś operacji.
Jeśli wcześniej dodałeś produkt z technologią to wszystko zaciągnęło Ci się automatycznie 🙂
Po wszystkim klikamy Dodaj
Podziwiasz pierwsze zaplanowane prace dla produkcji 🙂
FAQ – odpowiedzi na najczęściej pojawiające się pytania:
Czy zamiast maszyn mogę, używać nazw operacji np. pakowanie ?
Czy mogę szybko utowrzyć produkt bezpośrednio z poziomu zamówienia, zamiast wchodzić do zakładki Produkty?
Jak to zrobić: podczas dodawania zamówienia w polu „Nazwa produktu” wpisz nazwę nowo dodawanego produktu i naciśnij ENTER – produkt utworzy się automatycznie.
Później w wolnej chwili możesz przypisać do tego produktu dodatkowe informacje/zdjęcia czy technologię.
Jak mogę zmienić kolejność maszyn na planie produkcji
Czy mogę w technologi 2 razy użyć tej samej maszyny/operacji? A jak tak - to jak je rozróznić, by były dobrze widoczne na planie?
Podpowiedź: Jeśli np. masz produkt, który ma obróbkę wstępną na obrabiarce CNC, później idzie do hartowania, by znów wrócić na tą samą obrabiarkę CNC, ale na obróbkę wykańczającą to ustaw sobie w systemie TAG-i „Obróbka Wstępna” i „Obórka Wykańczająca”, by przypisywać sobie je w technologii.
Krok 3: Zobacz co widzi pracownik na hali
i zarejestruj pierwszą produkcję!
Twoją domenę do logowania, login i hasło na produkcję masz w wiadomości email otrzymanej zaraz po rejestracji. Z tego samego adresu możesz zalogować się przez komórkę lub inne urządzenie.
UWAGA
O wiele wygodniej pracuje się korzystając z breloczków oraz czytnika RFID ( wtedy nie musisz, ani wybierać siebie z listy ani podawać PIN-u). Napisz do nas, a wyślemy dla Ciebie sprzęt do testów
- Wybierz zlecenie nad jakim będziesz pracować
Teraz zarejestruj, wykonanie.
Powtórz kilka razy, by zebrać przykładowe dane dla produkcji 🙂
UWAGA: O wiele wygodniej pracuje się korzystając z breloczków oraz czytnika RFID ( wtedy nie musisz, ani wybierać siebie z listy ani podawać PIN-u). Napisz do nas, a wyślemy dla Ciebie sprzęt do testów
FAQ – odpowiedzi na najczęściej pojawiające się pytania:
Czy mogę zmienić login oraz hasło na produkcję?
Ile mogę mieć komputerów na produkcji i czy mogę wyświetlać różne maszyny?
To co sprawdza się najlepiej to takie umieszczenie komputerów z planem by pracownicy nie musieli zbyt daleko podchodzić, np. rozmieszczenie po 1 komputerze na każdej stronie hali.
Możesz decydować, który komputer ma wyświetlać jakie maszyny. Najpierw tworzysz kilka widoków (pod każdy komputer masz wtedy inny login i hasło), w Ustwieniach -> Panele produkcji, następnie przypisujesz maszyny do danego panelu ( Ustwienia -> Maszyny -> Edycja i tam wybierasz pulpit).
Jak mogę sprawdzić, jak działą czytniki oraz breloczki RFID ?
Film z omówieniem: http://prodio.pl/szkoleniowe/rfid
Czym różni się konto produkcji od konta managera?
Czy rejestracja wejść i wyjść z pracy w programie jest obowiązkowa?
Krok 4: Zobacz, jak łatwo możesz odczytać dane z produkcji by zwiększać wydajność.
Wejdź w Pulpit produkcyjny – tutaj widzisz, kto jest w pracy – czy coś sie produkuje oraz wszystko co się wydarzyło:
Wejdź w Historię pracy i zobacz operacje, jakie zarejestrowano z produkcji, sprawdź wydajności oraz łatwo podlicz sumy dzięki filtrom nad tabelą.

FAQ – odpowiedzi na najczęściej pojawiające się pytania:
Czy mogę pobrać historię pracy do Excela?
Co zrobić jeśli pracownik pomylił się podczas wpisywania danych z produkcji
By to zrobić w zakładce Historia pracy kliknij w niebieski numer zlecenia produkcyjnego w 2 kolumnie.
Finish! 🙂
Spraw by Prodio wyglądało, jak Twoje i rozpocznij testy!
Mina auditorów, czy Klientów odwiedzających Twoją halę będzie bezcenna