Twoje pierwsze kroki z Prodio

minut, tylko tyle potrzebujesz by zaplanowac pierwszą produkcję, zarejestrować wykonanie z hali i przetestować większość funkcji !

1: Dodaj produkt i sprawdź technologie

Wybieramy w lewym menu „Produkty”, a następnie „Dodaj produkt”

Wystarczy, że uzupełnisz nazwę produktu i klikniesz na dole Dodaj.

Najlepiej wpisz faktycznie produkowany przez Ciebie detal –  zachęcamy Cię do dodania zdjęcia i innych załączników (np. PDF) , by później zobaczyć jak widzi to pracownik na produkcji.

 Dlaczego warto używać technologii wykonania:

  • dla produktów z technologią podczas planowania pracy, maszyny same zaciągają się na plan
  • można korzystać z automatycznego oznaczania zleceń czekających na poprzednią operację
  • dla pracowników osiągnięte wydajności porównują się z tymi zawartymi w technologii
  • można korzystać z szacowanego czasu wykonania oraz obłożenia operacji
  • można precyzyjnie trafiać z dodatkowymi infomacjami / plikami do konkretnych operacji

Jak dodać technologię do produktu:

1 . W formatce produktu klikamy na Technologia Produktu ( jeśli chcemy edytować już istniejący produkt znajdujemy go na liście produktów, klikając symbol ołówka po prawej stronie ekranu)

2. Dodajemy maszyny/operacje do produktu z opcjonalnymi opisami.

3. Uzupełniamy wg uznania i zapisujemy

FAQ – odpowiedzi na najczęściej pojawiające się pytania:

W produkce brakuje mi parametrów pod moją branżę np. ""temperatury obróbki", czy mogę dodać takie pola do produktu?
Tak, możesz dodać do każego produktu dowolną ilość dodatkowych pól.

Jak to zrobić: wchodzisz w lewym menu w Ustawienia, następnie wybierasz „Dodatkowe pola”. Wybierasz zielony przycisk „Dodaj atrybut” i wpisujesz nazwę pola jakie jest Ci potrzebne (możesz dodać dowolną ilość dodatkowych pól). Nowe pola pojawią się dla wszystkich nowych oraz już dodanych produktów.

Czy mogę sobie zmienić domyślnie używane jednostki, w których jest podawana wydajność?
Tak, jak najbardziej możesz.  Wchodzisz w lewym menu w „Ustawienia”, następnie „Główne ustawienia” i tam zaznaczasz domyślnie używaną jednostę wydajności.
Mam wiele podobonych produktów do dodania, można to jakoś przyśpieszyć?
Tak, skorzystaj z funkcji duplikowania produktów. Na liście produktów kliknij ikonę „Duplikuj” – całkowicie po prawej stronie na liście, a program stworzy kopię produktu w którym następnie zmienisz tylko te dane które potrzebujesz.
Do czego służą grupy produktów i czy muszę mieć je wypełnione?
Grupy produktów przydają się, jeśli np jako agencja reklamowa wykonujesz nadruki, długopisy , skorzystaj z funkcji duplikowania produktów. Na liście produktów kliknij ikonę „Duplikuj” – całkowicie po prawej stronie na liście, a program stworzy kopię produktu w którym następnie zmienisz tylko te dane które potrzebujesz.
Czy mogę do produktu podpiąć programy na obrabiarkę numeryczną i rysunki CAD ?
Tak, jak najbardziej możesz.
Produkujemy maszyny / formy wtryskowe składające się z wielu elementów - jak je dodać do programu?
Na chwilę obecną funkcjonalność produktów składających się z wielu elementów jest w fazie produkcji, zależy nam na tym aby jak najszybciej wdrożyć taką możliwość. Z drugiej strony przykładowo narzędziownie w Prodio trzymają pozycje składające się z setek elementów i są bardzo zadowolone, szczególnie wskazując na to iż widzą wreszcie łączny czas przeznaczony na wykonanie danego produktu. Jak to robią?

1) Jako produkty dodają poszczególne elementy danego urządzenia / formy wtryskowej (często też jako grupę produktów ustawiając nazwę całego urządzenia).

2) W zamówieniu, jako zewnętrzny numer zamówienia podają nazwę całego urządzenia.

3) Nad listą zamówień korzystają z przełącznika „Grupuj po zewnętrznym numerze zamówienia.

Grupowanie lementów maszyny po zewnętrznym numerze zamówienia

Ps.
Aktualnie pracujemy na protym drzewkiem produktowym, które trafi jako bezpłatna opcja do wszystkich aktywnych kont

2: Zaplanuj pracę na hali

Wybieramy na lewym menu „Zamówienia”, a następnie „Dodaj zamówienie”

Tworzymy pierwsze zamówienie w systemie. Wystarczy że uzupełnisz tylko 4 pola:
  1. Numer zamówienia Klienta  / zaznaczysz że jest to na potrzeby własne.
  2. Oczekiwany termin realizacji – czyli na kiedy ma być gotowe (a program będzie odliczał dni)
  3. Produkt, jaki ma być wykonany (wybierasz z listy lub tworzysz nowy wpisując nazwę i Enter)
  4. Ile sztuk produktu jaka ma być wykonana.
  5. Klikasz Zapisz zamówienie.

Na liście zamówień odnajdujemy dodane zamówienie i na zębatce po prawej stronie wybieramy „Zaplanuj”
Planowanie produkcji wg zamówienia

Następnie wybierz maszyny/operacje na jakich ma być wyprodukowany dany produkt – możesz też dla testu dodać jakieś uwagi, np. żeby szczególnie zwrócić uwagę na kontrolę jakości na jakiejś operacji.

Planowanie produkcji na maszyny

Jeśli wcześniej dodałeś produkt z technologią to wszystko zaciągnęło Ci się automatycznie 🙂

 Po wszystkim klikamy Dodaj

Podziwiasz  pierwsze zaplanowane prace dla produkcji 🙂

FAQ – odpowiedzi na najczęściej pojawiające się pytania:

Czy zamiast maszyn mogę, używać nazw operacji np. pakowanie ?
Tak, jak najbardziej możesz.  Pojęcie maszyny w Prodio jest nazwą umowną, gdzie w praktyce powinieneś patrzeć na nią jako nazwę listy dla której będziesz przydzielać pracę na produkcji.
Czy mogę szybko utowrzyć produkt bezpośrednio z poziomu zamówienia, zamiast wchodzić do zakładki Produkty?
Tak, możesz dodać produkt bezpośrednio podczas wpisywnia nowego zamówienia.

Jak to zrobić: podczas dodawania zamówienia w polu „Nazwa produktu” wpisz nazwę nowo dodawanego produktu i naciśnij ENTER – produkt utworzy się automatycznie.
Później w wolnej chwili możesz przypisać do tego produktu dodatkowe informacje/zdjęcia czy technologię.

Jak mogę zmienić kolejność maszyn na planie produkcji
Jak to zrobić: wchodzisz w lewym menu w Ustawienia, następnie wybierasz „Maszyny / operacje” i na liście – w kolumnie Kolejność na planie przeciągasz, je w górę lub w dół zmieniając kolejność.
Czy mogę w technologi 2 razy użyć tej samej maszyny/operacji? A jak tak - to jak je rozróznić, by były dobrze widoczne na planie?
Tak, jak najbardziej można i to bez ograniczonej ilości.

Podpowiedź: Jeśli np. masz produkt, który ma obróbkę wstępną na obrabiarce CNC, później idzie do hartowania, by znów wrócić na tą samą obrabiarkę CNC, ale na obróbkę wykańczającą to ustaw sobie w systemie TAG-i  „Obróbka Wstępna” i „Obórka Wykańczająca”, by przypisywać sobie je w technologii.

Krok 3: Zobacz co widzi pracownik na hali
i zarejestruj pierwszą produkcję!

Otwórz inną przeglądarkę /tryb prywatny, by zasymulować komputer na produkcji .
Twoją domenę do logowania, login i hasło na produkcję masz w wiadomości email otrzymanej zaraz po rejestracji. Z tego samego adresu możesz zalogować się przez komórkę lub inne urządzenie.

„Odbij się”, że przyszedłeś do pracy!

UWAGA

O wiele wygodniej pracuje się korzystając z breloczków oraz czytnika RFID ( wtedy nie musisz, ani wybierać siebie z listy ani podawać PIN-u).  Napisz do nas, a  wyślemy dla Ciebie sprzęt do testów smile

    Wybierz zlecenie nad jakim będziesz pracować

Teraz zarejestruj, wykonanie.

Powtórz kilka razy, by zebrać przykładowe dane dla produkcji 🙂

UWAGA: O wiele wygodniej pracuje się korzystając z breloczków oraz czytnika RFID ( wtedy nie musisz, ani wybierać siebie z listy ani podawać PIN-u).  Napisz do nas, a  wyślemy dla Ciebie sprzęt do testów smile

FAQ – odpowiedzi na najczęściej pojawiające się pytania:

Czy mogę zmienić login oraz hasło na produkcję?
Tak, jak najbardziej możesz.  Wchodzisz z panelu managera w Ustwienia (lewe menu), Panele produkcji i tam zmieniasz login oraz hasło.
Ile mogę mieć komputerów na produkcji i czy mogę wyświetlać różne maszyny?
Nie masz limitu odnośnie komputerów na produkcji, możesz nawet mieć ich więcej niż pracowników – np. montując tablet na każdym stole montażowym.

To co sprawdza się najlepiej to takie umieszczenie komputerów z planem by pracownicy nie musieli zbyt daleko podchodzić, np. rozmieszczenie po 1 komputerze na każdej stronie hali.

Możesz decydować, który komputer ma wyświetlać jakie maszyny. Najpierw tworzysz kilka widoków (pod każdy komputer masz wtedy inny login i hasło), w Ustwieniach -> Panele produkcji, następnie przypisujesz maszyny do danego panelu ( Ustwienia -> Maszyny -> Edycja i tam wybierasz pulpit).

Jak mogę sprawdzić, jak działą czytniki oraz breloczki RFID ?
Napisz do nas, a wyślemy bezpłatnie zestaw do testów – instalacja jest tak prosta, że zajmuje mniej niż minutę.

Film z omówieniem: http://prodio.pl/szkoleniowe/rfid

Czym różni się konto produkcji od konta managera?
Konto produkcji, służy do wyświetlania planu produkcji na hali produkcyjnej. Nie można z niego tworzyć / modyfikować ustawień, produktów czy zamówień. Jest za to wygodniejsza obsługa jeśli chodzi o czytniki RFID oraz przyciski wejścia i wyjścia z pracy.
Czy rejestracja wejść i wyjść z pracy w programie jest obowiązkowa?
Nie, to Ty decydujesz czy ma być obowiązkowa. Jeśli nie chcesz używać, bo masz własny system RCP możesz z niej zrezygnować. Mimo wszystko namawiamy by do celów optymalizacji (porównanie czasu na operacjach do czasu w pracy) stosować rejestrację.

Krok 4: Zobacz, jak łatwo możesz odczytać dane z produkcji by zwiększać wydajność.

Wróć na swoje konto zarządzającego (do okna przeglądarki, gdzie miałeś otwarte)

Wejdź w Pulpit produkcyjny – tutaj widzisz, kto jest w pracy – czy coś sie produkuje oraz wszystko co się wydarzyło:

Wejdź w Historię pracy i zobacz operacje, jakie zarejestrowano z produkcji, sprawdź wydajności oraz łatwo podlicz sumy dzięki filtrom nad tabelą.

Na sam koniec, by mieć przejrzystą informację w jakim momencie znajduje się produkcja danego zamówienia i na ile rozjechał się czas planowany do uzyskanego zobacz przejrzyste zestawienie, klikając lupkę na liście Zamówień.

FAQ – odpowiedzi na najczęściej pojawiające się pytania:

Czy mogę pobrać historię pracy do Excela?
Tak, jak najbardziej możesz.  Całą historię operacji z produkcji możesz pobrać w dowolnym momencie do pliku .csv, który otworzysz np. w Excelu dla zarchiwizowania / własnych analiz.
Co zrobić jeśli pracownik pomylił się podczas wpisywania danych z produkcji
Nie ma problemu – z poziomu managera możesz poprawić czasy oraz ilości sztuk.

By to zrobić w zakładce Historia pracy kliknij w niebieski numer zlecenia produkcyjnego w 2 kolumnie.

Finish! 🙂
Spraw by Prodio wyglądało, jak Twoje i rozpocznij testy!

Może dla innych to drobiazg, ale zgodzisz się ze nami iż miło mieć u siebie na hali coś firmowanego swoją, a nie cudzą firmą – dlatego wstaw swoje logo!

Mina auditorów, czy Klientów odwiedzających Twoją halę będzie bezcenna smile

Materiał w przygotowaniu

FAQ – odpowiedzi na najczęściej pojawiające się pytania:

Jaki komputer muszę wstawić na produkcji?
Wystarczy dowolny laptop / stacjonarny kompuer z aktuaną przeglądarką Google Chrome / Mozilla Firefox oraz dostępem do sieci Wi-FI.
Co z danymi po usunięciu konta?
Jeśli z jakichś powodów zdecydujesz się przestać używać Prodio, po jakimś czasie zostanie ono trwale usunięte z systemu bez możliwości jego przywrócenia. Dlatego jeśli zależy Ci na danych zebranych przy pomocy Prodio, wyeksportuj je sobie wcześniej do pliku Excala czy CSV.

Pomoc na jedno Twoje kliknięcie 🙂

Do Twojej dyspozycji jesteśmy od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 do 20:00.. ..ale w weekendy też chętnie Tobie pomożemy.
Otwórz rozmowę na czacieZadzwoń +48 692 450 815