Skuteczne planowanie produkcji i rozliczanie kosztów wykonania w NARZĘDZIOWNI

Inni patrzą na Twoje nowoczesne centra obróbcze i super technologie uważając, że śpisz na gotówce. My wiemy, że przez ogromne koszty zatrudnienia, raty leasingowe i narzędzia często to 4-5% na wydajności decyduje, czy nie dopłacasz do biznesu.

Z perełkami wśród polskich narzędziowni dopracowaliśmy dla Ciebie system do zarządzania produkcją, którym w kilka dni przeniesiesz firmę co najmniej do poziomu maszyn na jakich pracujesz i to w ułamku kosztów wdrożenia ERP. To nad czym się skupiliśmy to z jednej strony pozwalamy łatwo zapanować nad setkami komponentów, jakie masz, a z drugiej dać Ci twarde dane na temat rentowności produktów i  kalkulacji.

W Twojej branży zaufały nam i wniosły know-how, jak rozwinąć program, by idealnie nadawał się do Twoich potrzeb:

  • wszelkiego rodzaju narzędziownie
  • od 8 od 80 pracowników świadczące usługi dla klientów z całej Europy
  • od prostych produktów jak wiertła, poprzez wszelkiego rodzaju płyty, elektrody,
  • kończąc na formach wtryskowych składających się z ponad 1000 elementów

Program do prostego planowania oraz rozliczania w produkcji narzędziowni

Prosto znajdziesz, gdzie utknęła produkcja narzędzia i wprowadzisz zmiany

Pracownicy na bieżąco rejestrują swoje postępy na hali, a Ty jednym kliknięciem filtra wyciągasz informacje, na jakim etapie jesteś z produkcją dziesiątek, a nawet setek elementów składających się na całość produkowanego narzędzia. Szybki podgląd postępu całości zamówienia.

Możesz też na bieżąco i bez żadnych przeszkód zmieniać kolejność pracy z dowolnego miejsca na świecie, jaka wyświetla się pracownikom na hali z podróży Co ważne, wszystko jest tak proste i pełne wyszukiwarek, że już po kilku godzinach odnajdujesz się lepiej niż w MS Excel, z tą różnicą, że Prodio jest zawsze aktualne o realne dane wpisane na produkcji. .

Przestaniecie tracić czas na przeklepywanie danych do Excela i na bieżąco będziesz mieć kontrolę nad konsumpcją czasu.

Jeśli nie będziesz na bieżąco przeklepywać danych z kart pracy to kilka dni opóźnienia i nie dojdziesz już do tego, co sie wydarzyło albo nie zdążysz zareagować. 

W Prodio jednym kliknięciem lupki na liście zamówień widzisz przejrzyście, ile czasu zużyły poszczególne operacje, a przede wszystkim jak to się ma do czasowego budżetu założonego na wykonania. Samych pracowników też możesz lepiej motywować, gdyz pracując nad elementem widzą, czy są poniżej czy powyżej budżetu wg którego zależy premia – LINK.

Błyskawicznie dodasz elementy składowe, a technologię na uzupełni Twój konstruktor – którego przy okazji też rozliczysz

Większość systemów do zarządzania produkcją wymaga, byś zakładając produkt od razu rozbił go na elementy pierwsze i przypisał technologię – CO JEST NIEWYKONALNE PRZY PRODUKCJI JEDNOSTKOWEJ. W praktyce mija cała masa czasu, gdy przełożysz wymagania klienta na konkretny produkt składający się z części. W Prodio nie ma problemu, byś składowe elementy dodał dopiero w dalszych etapach i na bieżąco uzupełnił Twój technolog oraz załączył dokumentację – możesz nawet dopisywać/ zmieniać skład w trakcie (skoro często w praktyce wychodzi co i jak będzie obrabiane). Co więcej, traktując „Opracowanie technologii” jako operację w ciągu technologicznym rozliczysz czas pracy technologów / programistów, a dodatkowo pracownicy na pierwszej obrabrabiarce z technologii będą widzieć, czy mogą rozpoczynać, bo mają gotową dokumentację. Dowiedz się, jak usprawnić komunikację na hali za pomocą poprzedników operacji

Porady i triki, jak dostosujesz Twój nowy program do zarządzania produkcją

Łatwo rozdziel skomplikowane narzędzia na części 

Produkty wieloelementowe, jako rozbicie formy na mniejsze elementy składowe:

  • Jako zewnętrzny numer zamówienia wpisujemy nazwę formy,
  • Następnie elementy formy wybieramy jako produkty do tego zamówienia (można je tworzyć wpisując nazwę elementu na liście dodawania zamówienia i kliknąć enter, a dopiero później w zakładce produktów uzupełnić technologię),
  • Cześć firm traktuje jeszcze pole „Klient” do nazywania składowych elementów,
  • Dzięki takiemu podejściu podczas eksportu historii do xls w tabeli przestawnej wyciągamy dowolne dane.

Szybko dodawaj pozycje z poziomu zamówień a następnie zleceń oraz zarejestruj pracę technologów

Jest to ulubiony sposób pracy narzędziowni z Prodio – sprawdzony i dostarczający cennych danych.

  1. Elementy składowe, o ile już znasz ich listę, tworzysz jeden pod drugim z poziomu zamówienia (zobacz jak).
  2. Następnie do działu konstrukcyjnego, gdzie jako maszyny dajesz np. konstruktorów czy programistów, dajesz w Prodio do naszych elementów przygotowania technologii i śledzisz postęp (zobacz jak).
  3. Konstruktorzy na bieżąco aktualizują technologie wykonania, dołączają rysunki i programy na obrabiarki i przekazują do wykonania.

UWAGA – MOŻESZ TEŻ ZAIMPORTOWAĆ LISTĘ ELEMENTÓW Z MS EXCEL

Korzystaj z drukowanych zleceń produkcyjnych, nawet jeśli nie używacie kodów kreskowych

Karty z wydrukowanym przewodnikiem technologicznym (zobacz jak zrobić) mogą świetnie nadawać się jako karta identyfikacyjna jaka podążą za produktem – część firm stosuje też naklejki generowane z programu bezpośrednio na poszczególne elementy fory by jeszcze bardziej poprawić czytelność. Zobacz jak. 

Użyj MS Excel do jeszcze lepszej analityki oraz ułatwienia pracy

W przypadku exportów z MS Excel powinny zaciekawić Cię opcje:

  • pobierania całości historii pracy dla danych elementów,
  • progresu całych zleceń w tym z wykorzystaniem normatywów.

Takie połączenie pozwala wyciągnąć, w łatwy sposób, dowolne dane odnośnie produkcji formy / narzędzia. W drugą stronę program pozwoli Ci zaimportować dane

Ściąga z pozostały sugerowanymi ustawieniami oraz trikami w zarządzaniu produkcją:

Co ustawić najlepiej wpisywać jako „produkt” w ramach Prodio:

Jak w powyższych poradach – najlepiej jako produkt wpisać element składowy narzędzia. zaś jako zewnętrzny numer zamówienia produkt całościowy. Jeśli rejestrujesz też czas składania i montażu, warto oprócz listy elementów wpisać też element główny.

Plan produkcji – co ustawić jako maszyny/operacje?

Najważniejsze, by podzielić na pulpity (np. każdy dział widzi swoje maszyny/operacje) Konstruktorów / programistów jako osobne maszyny. Można też głównych dostawców w kooperacji, wpisać jako maszyny – przez co widać, że produkt utknął poza firmą.

Plan produkcji – podowiedzi odnośnie wyświetlania i planowania

Ustaw widok poziomy oraz podziel pulpity na poszczególne hale – kliknij tu 

Dodaktowe pola, jake warto ustawić pod Twoją branże:

Link do dokumentacji w sieci LAN – jeśli masz dokumentację. która jest bardzo duża lub nie chcesz wgrywać w chmurę ze względów bezpieczeństwa.

Dodatkowe TAG-i na planie produkcji i w produkcie

Rodzaje mocowań / obróbek Nazwy większych elementów składowych

Często zadawane pytania w Twojej branży NARZĘDZIOWNIE

Kilku pracowników / pracownie mogą jeden element produkować kilka dni?
Tak, oczywiście, że mogą – czas będzie się zliczał i sumował. Ciekawym rozwiązaniem na nockach, gdzie obrabiarka może pracować sama, jest odbijanie jej jako pracownika o nazwie np. Automat – zobacz wiecej 
Czy można jakoś w Prodio ująć operacje w kooperacji?
Tak, wielu klientów tworzy dodatkowe pulpity o nazwie np. Kooperacja, gdzie jako maszyny są poszczególni dostawcy. Więcej tutaj
Czy można wyrzucić dane do analiz do pliku MS Excel?
Tak, możesz wyrzucić całą historię produkcji do jednego przejrzystego pliku xls zaprojektowanego tak, by ułatwić dokumentowanie analiz.
Jak ustawić pracę, jeśli pracownik wychodzi do domu a maszyna pracuje?
Najlepiej stworzyć pracownika o nazwie automat i pracownik wychodząc ze swojej zmiany odbija, że pracuje Automat.

Rozpocznij już teraz!

Wyróbuj Prodio bez zobowiązań - masz 30 dni na sprawdzenie wszystkich funkcji w praktyce. Po okresie próbnym możesz po prostu porzucić konto lub kontynuwać pracę jako Klient. Wolisz porozmawiać - śmiało dzwoń, czekamy od 9:00 do 21:00!
Rozpocznij okres testowyZadzwoń +48 692 450 815
Share This