29Lis 2016

0

365

#2 Przegląd nowości w Prodio – Automatyczne statusy

W najnowszej wersji Prodio, wprowadziliśmy specjalnie dla Was, automatyczne statusy, funkcja, która w zależności od stanu zamówienia przypisuje mu określony status. Pozwala to jeszcze lepiej zarządzać produkcją oraz zwiększa przejrzystość panelu zamówień. Dopracowaliśmy nawet takie szczegóły jak kolorystyka oznaczeń, żebyś w jak najłatwiejszy sposób mógł odróżnić status Twoich zamówień.

 

Teraz po wejściu w zamówienia, zobaczysz następujący widok:

widok-zamowien

Status zmienia się w zależności od stanu zamówienia:

# Status Opis
1 Nowe Status ten otrzymują nowe zamówienia w systemie.
2 Potwierdzone Po ustawieniu w formularzu edycji zamówienia pola termin potwierdzony, status zmieni się na potwierdzone. Termin ten to nic innego jak data, do której zamówienie ma zostać zrealizowane.
3 Zaplanowane Jeżeli dla zamówienia stworzymy zlecenie produkcyjne jego status zmieni się na zaplanowane. Zamówienie zostało przekazane na produkcję i jest widoczne dla pracowników jako zlecenie produkcyjne.
4 W produkcji Gdy pracownik rozpocznie pracę nad zleceniem produkcyjnym, to status zamówienia, którego dane zlecenie dotyczy zmieni się na W produkcji.
5 Częściowo gotowe W sytuacji, gdy pracownik skończy pracę nad zleceniem produkcyjnym ale nie wykona go w całości, status zamówienia zmieni się na częściowo gotowe.
6 Wykonane Zmiana statusu na wykonane, następuje gdy zostaną zrobione wszystkie elementy dla danego zamówienia.
7 Do wysyłki Ustawienie zaplanowanej daty wysyłki, skutkuje zmianą statusu na: do wysyłki.
8 Zamknięte Jeżeli ustawisz datę wysyłki lub datę zamknięcia status zamówienia zmieni się na zamknięte.
9 Anulowano Po kliknięciu na przycisk anuluj zamówienie status zmieni się na anulowano.
Statusy dodatkowe
# Label Opis
1 Zafakturowany Status zafakturowany przeznaczony jest dla zamówień, na które została wystawiona faktura VAT
2 Rozliczony Rozliczony to te zamówienia za które otzymałeś płatność

Statusy możesz nadać zmówieniom również ręcznie. Wystarczy kliknąć na przycisk Zmień status ręcznie obok pola status i z rozwijanej listy wybrać, któryś z dostępnych statusów.

Widok edycji zamówienia. To tutaj w miarę postępu prac nad danym zamówieniem, dodajemy dodatkowe informacje dotyczące tego zamówienia.

Edycja pól zaznaczonych na żółto spowoduję zmianę na odpowiedni status. Ustawienie pola termin potwierdzony spowoduje zmianę statusu na potwierdzony. Pozostałe to tzw. „statusy końcowe”(do wysłania, zakończono), nadawane już po skończonym procesie produkcji. Tutaj również masz możliwość ustawić status anulowano, jeśli z jakichś powodów wykonanie zamówienia zostanie przerwane.

Statusy „produkcyjne” zmieniają się w miarę postępu prac nad danym zamówieniem.

Jeśli masz jakieś dodatkowe uwagi lub pytania możesz napisać do nas na [email protected] lub zostawić poniżej swój komentarz. Chętnie zapoznamy się z wszystkimi Twoimi uwagami.